Marija Dambrauskaitė 8 rugsėjo, 2025

Nuotoliniai būreliai: ar virtualios pamokos gali atstoti gyvus susitikimus?

Tėvų gidas

Pandemijos laikotarpiu vaikai išmoko piešti, groti ar programuoti net neišeidami iš namų – nuotoliniai būreliai tapo svarbia alternatyva, ypač ten, kur įprastų būrelių pasirinkimas ribotas. Dabar, grįžus prie įprasto gyvenimo ritmo, daug tėvų svarsto: ar virtualūs būreliai (pvz., programavimo pamokos internetu, nuotolinės meno klasės) gali pilnai atstoti gyvus susitikimus? Šiame straipsnyje draugišku tonu aptariame nuotolinių užsiėmimų privalumus ir trūkumus, palyginame skirtingas veiklas pagal jų tinkamumą nuotoliniam mokymuisi bei dalinamės patarimais, kaip regionuose gyvenantiems vaikams išnaudoti online pamokų galimybes. Taip pat pažvelgsime į tėvų ir vaikų patirtis: motyvaciją, dėmesio išlaikymą bei bendravimą su mokytojais nuotolinės pamokos metu. Skaitykite toliau ir sužinokite, kaip nuotoliniai būreliai gali praturtinti Jūsų vaiko laisvalaikį.

Nuotolinių būrelių privalumai

Nuotoliniai būreliai turi nemažai pliusų, dėl kurių juos pamėgo tiek vaikai, tiek tėvai. Štai pagrindiniai nuotolinių pamokų privalumai:

  • Lankstumas: Virtualūs užsiėmimai suteikia galimybę mokytis daug laisvesniu grafiku. Galima rasti pamokų vakarais, savaitgaliais ar net asinchroninių kursų, kuriuose vaikas mokosi savo tempu jam patogiu metu. Tai ypač patogu šeimoms, derinančioms kelias veiklas – nereikia taikytis prie griežto tvarkaraščio, online pamokos prieinamos tada, kada patogu vaikui ir tėvams. Be to, nereikia skubėti per kamščius į būrelį – vaikas jungiasi iš namų, o sutaupytą laiką gali skirti mokymuisi ar poilsiui.
  • Prieinamumas ir pasirinkimų įvairovė: Internetu pasiekiami būreliai atveria žymiai platesnes galimybes. Nuotoliniai būreliai suteikia prieigą prie daug platesnio užsiėmimų spektro nei yra vietinėse mokyklose ar studijose – vaikai gali rinktis tai, ko galbūt išvis nėra jų mieste. Kaip teigia ekspertai, online formatu „mokiniai gali pasiekti daugybę užsiėmimų, kurių jų vietos bendruomenėje gal net nėra. Tai leidžia jiems be ribų tyrinėti naujus pomėgius”. Kitaip tariant, vaikas iš mažo miestelio gali lankyti programavimo kursus ar net retą meno klasę, kuri vyksta kitame pasaulio krašte. Šis prieinamumas didina ir pačių veiklų įtrauktį – nuotoliniuose būreliuose dažnai dalyvauja įvairios aplinkos vaikai, tad plečiasi akiratis, kultūrinė patirtis.
  • Geriausi mokytojai ir personalizacija: Virtualiai nebesame riboti vietinių pedagogų – vaikas gali mokytis pas geriausius savo srities mokytojus iš bet kurio miesto ar net užsienio. Pavyzdžiui, talentingas pianistas ar programuotojas iš užsienio gali vesti pamokas Lietuvos vaikams nuotoliniu būdu. Daugelis online platformų leidžia rinktis mokytoją pagal specializaciją ar mokymo stilių, o grupės būna mažesnės. Tipinėje nuotolinėje klasėje dažnai mokosi vos 5–6 vaikai, todėl kiekvienam skiriama daugiau dėmesio. Vaikas drąsiau klausia, dažniau parodo savo darbus ir sulaukia asmeniškesnio grįžtamojo ryšio. Jei pageidauja, tėvai netgi gali būti šalia ir matyti pamokos eigą – namuose tai padaryti lengviau nei uždarame kabinete. Taip jie geriau supranta mokymo kokybę ir gali padėti vaikui mokytis.
  • Patogumas ir komfortas: Mokantis namuose vaikui suteikiama jauki aplinka. Nuotolinės pamokos leidžia mokytis patogiai įsitaisius – jei vaikas prastai jaučiasi, jis vis tiek gali sudalyvauti pamokoje neišeidamas iš lovos, tad neprarandamas tęstinumas. Tai didelis privalumas – nereikia praleisti užsiėmimo dėl slogos ar blogos nuotaikos. Be to, namų aplinka kai kuriems vaikams padeda jaustis saugiau: nedrąsiems vaikams mokymasis be būrio nepažįstamų vaikų aplink gali sumažinti stresą ir leisti labiau susikoncentruoti. Kaip pastebi specialistai, tokia pamoka be socialinio spaudimo kartais tampa tikru išsigelbėjimu vaikams, kurie klasėje drovisi ir negali atsiskleisti.
  • Mažesnės išlaidos: Dažnai online pamokos kainuoja pigiau. Organizatoriams nereikia nuomoti patalpų, mokėti už komunalines paslaugas ar kompensuoti mokytojo kelionės laiko. Tėvams taip pat atkrenta kelionės išlaidos. Virtualūs būreliai taupo pinigus ir laiką, tad sutaupytus resursus galima skirti vaiko ugdymo kokybei – pavyzdžiui, papildomoms pamokoms arba reikiamoms priemonėms įsigyti.
Nuotoliniai būreliai vaikams suteikia galimybę mokytis įvairių įgūdžių tiesiai iš namų, neatsižvelgiant į jų geografinę vietą.

Vaikas bendrauja su mokytoja per nuotolinę pamoką. Užsiėmimų virtualioje erdvėje lankstumas leidžia tėvams integruoti būrelius į šeimos dienotvarkę be streso – nereikia rūpintis pavėžėjimu ar tiksliu atvykimu laiku. Be to, nuotoliniai mokymai atveria galimybę semtis žinių iš geriausių specialistų, nepriklausomai nuo jų buvimo vietos. Vaikui patogu mokytis pažįstamoje namų aplinkoje, kur jis jaučiasi saugiai, o tėvai gali stebėti pamoką ir prireikus pagelbėti. Tokiu būdu nuotoliniai būreliai tampa prieinami ir naudingi įvairioms šeimoms – tiek gyvenančioms toli nuo didmiesčių, tiek taupančioms laiką bei kaštus.

Nuotolinių būrelių trūkumai

Žinoma, virtualūs būreliai turi ir savų iššūkių. Aptarkime, kokie nuotolinių užsiėmimų trūkumai išryškėja, lyginant su gyvais susitikimais:

  • Menkesnė socializacija: Vienas didžiausių nuotolinio formato minusų – tiesioginio bendravimo stoka. Vaikams, kurie mokosi namuose, trūksta gyvo kontakto su bendraamžiais. Nuotoliniai būreliai paprastai nesuteikia tokios galimybės susirasti naujų draugų, kaip tradiciniai būreliai klasėje ar studijoje. Bendraujant per ekraną sunkiau užmegzti tvirtą ryšį – nėra pertraukų kartu, fizinių žaidimų ar draugiško pasikalbėjimo po pamokos. Mažesnis socialinis sąlytis gali pristabdyti bendravimo įgūdžių lavinimą, o nuolat mokantis vien tik namie daliai vaikų ima stigti pasitikėjimo savimi viešose situacijose. Psichologai pastebi, kad vaikas, pripratusis mokytis vienumoje, vėliau gali labiau jaudintis turėdamas pasirodyti prieš kitus – pavyzdžiui, scenoje ar klasės draugų akivaizdoje. Tad nors technologijos leidžia susisiekti per nuotolį, jos neatstoja gyvo draugų peties šalia.
  • Fizinio dalyvavimo stygius: Tam tikros veiklos reikalauja tiesioginio buvimo, kurio nuotoliniu būdu suteikti neįmanoma. Pavyzdžiui, šokių ar sporto būreliuose treneris ekrane negali fiziškai pakoreguoti vaiko laikysenos ar judesio. Nuotolinėse pamokose mokytojas gali nepastebėti, jei vaikas atlieka pratimą netaisyklingai, todėl yra rizika, kad formuosis blogi įpročiai ar net kils traumų. Ypač pradedantiesiems svarbus „rankos pridėjimas“ – muzikos mokytojas per ekraną sunkiau pataisys neteisingą pirštų padėtį ant pianino klavišų, o dailės mokytoja negalės tiesiogiai parodyti teptuko judesio ant popieriaus. Taip pat stokojama praktinių potyrių: chemijos būrelio online pamokoje vaikai gal ir stebės eksperimentą, bet patys jo neatliks fiziškai. Dėl šių priežasčių kai kurios pamokos internetu negali visiškai prilygti gyviems užsiėmimams, kur vaikas mokosi visais pojūčiais.
  • Didesni dėmesio išblaškymo pavojai: Mokantis namuose, aplinka pilna pagundų – žaislai, broliai ir seserys, augintiniai ar televizorius gretimame kambaryje. Nuotolinėje pamokoje mokytojui sunkiau palaikyti drausmę, nes vaikai yra savo erdvėje. Tyrimai rodo, kad struktūros ir priežiūros stoka virtualiame mokyme lemia lengvesnį vaikų blaškymąs. Vaikas gali greitai nuklysti į šalį: susivilioti atsidaryti kitą langą kompiuteryje, imti vartinėti telefono programėles ar šiaip nusišalinti, kol kamera išjungta. Mažesniems vaikams išlaikyti dėmesį per ekraną ypač sunku – jiems reikia daugiau suaugusiojo pagalbos, kad susikauptų. Tuo tarpu mokytojas per nuotolį ne visada pastebi, kad mokinys svajoja ar nieko neužsirašo. Tai gali lemti prastesnį informacijos įsisavinimą, palyginti su gyva pamoka klasėje, kur visa aplinka skirta mokymuisi ir mažiau blaškant.
  • Iššūkiai mokytojams: Virtualioje aplinkoje pedagogams tenka taikytis prie kitokios dinamikos. Jiems sudėtingiau „prieiti“ prie kiekvieno vaiko, pastebėti nuotaikas ar neverbalinius signalus. Mokytojai praranda dalį galimybių individualizuoti dėmesį – pripažįstama, kad esant tik per atstumą sunkiau skirti pakankamai asmeninio dėmesio tiems vaikams, kuriems jo labiausiai reikia. Pavyzdžiui, per Zoom platformą mokytojas gali nepastebėti, kad tylus vaikas nieko nesuprato, nes jis tiesiog neišdrįso pasisakyti. Taip pat sudėtingiau suvaldyti grupės dinamiką: kai kurie mokiniai linkę atsitraukti į šešėlį virtualioje klasėje. Taigi, mokytojui reikia įdėti daugiau pastangų, kad nuotolinėse pamokose visi jaustųsi įtraukti.
  • Techninės kliūtys: Nors technologijos suteikia galimybę mokytis per nuotolį, jos ne visuomet veikia idealiai. Silpnas interneto ryšys, trukdžiai su garso ar vaizdo įranga gali sutrikdyti pamoką. Staiga „užlūžęs“ kompiuteris ar sugedusi programinė įranga gali visiškai sustabdyti mokymosi procesą ir sukelti didelių nesklandumų. Vaikams tenka išmokti kantrybės – palaukti, kol vėl prisijungs mokytojas ar bus išspręstos techninės bėdos. Nors šių problemų galima išvengti pasirūpinus gera įranga ir ryšiu, visgi tai yra aspektas, kurio gyvuose būreliuose nebūna. (Juk dailės studijoje teptukui „neužstrigs internetas“!)
Būreliai vaikams per nuotolinį mokymą leidžia gilinti žinias įvairiose srityse, tokiose kaip dailė, muzika ir technologijos, mokantis patogioje ir saugioje namų aplinkoje.

Reikia paminėti, kad daugelis trūkumų yra sprendžiami arba bent jau švelninami. Pavyzdžiui, siekiant skatinti socializaciją online, organizatoriai kuria virtualius klubus, kuriuose vaikai gali neformaliai pabendrauti. Apklausos rodo, kad paaugliai net ir nuotoliniu mokymosi laikotarpiu labai vertino galimybę turėti online būrelius – jiems trūko draugų ir jie norėjo daugiau progų socializuotis virtualiose klasių veiklose.Todėl daugelis mokyklų per pandemiją net integravo nuotolinius klubus į pamokų tvarkaraštį.

Vienoje JAV mokykloje antradienio ir ketvirtadienio rytais buvo skirtas laikas nuotoliniams būreliams: mokiniai rinkosi jiems patinkančias veiklas (kepimo, cirko, fitneso klubą ir kt.), kurias vedė mokytojai. Rezultatas pranoko lūkesčius – kai kuriems vaikams tų būrelių laikas tapo geriausia savaitės dalimi, ir jie jautėsi pagaliau turį erdvę laisvai ir saugiai bendrauti. Šis pavyzdys parodo, kad tinkamai organizuoti nuotoliniai būreliai gali suteikti vaikams labai reikalingą bendravimo džiaugsmą net ir per atstumą.

Tėvų ir vaikų patirtis: motyvacija, dėmesys, bendravimas

Motyvacija – raktas į sėkmingą mokymąsi, nesvarbu, nuotoliniu ar gyvu būdu. Vis dėlto motyvuoti vaiką mokytis per atstumą gali būti kiek sudėtingiau. Kodėl? Nuotolinėje aplinkoje vaikas gali jaustis mažiau „įpareigotas“ – juk šalia nėra kitų vaikų, su kuriais varžytųsi ar lygintųsi pažanga. Mažiesiems dažnai trūksta išorinio paskatinimo, kurį natūraliai suteikia grupė (pvz., potraukio pasirodyti prieš draugus). Tėvų vaidmuo čia itin svarbus: reikia pasidomėti, kas vaiką „veža“, ir parinkti būrelį pagal jo pomėgius.

Kaip pataria specialistai, nereikia rinktis online veiklos vien iš pareigos – geriau tegul tai būna būrelis, kurį vaikas lanko su užsidegimu, kitaip jam pritrūks motyvacijos. Taip pat verta kartu su vaiku aptarti jo tikslus, stebėti pasiekimus. Šeimoje galima sukurti tradiciją – pavyzdžiui, kiekvienos nuotolinės pamokos pabaigoje vaikas parodo, ko išmoko (nupieštą piešinį, išmoktą frazę ar programėlę), o tėvai jį pagiria ir kartu pasidžiaugia. Toks dėmesys pasiekimams ženkliai kelia motyvaciją.

Dėmesio išlaikymas nuotolinėse veiklose – kitas iššūkis. Maži vaikai natūraliai nori bendrauti gyvai, jiems sunkiau suprasti, kodėl reikia žiūrėti į ekraną ir laukti savo eilės kalbėti. Todėl jaunesniems (ikimokyklinukams, pradinukams) nuotoliniai būreliai turėtų būti trumpesni, labai interaktyvūs, su gausybe vaizdinių medžiagų, žaidimų elementų. Tėvams patartina padėti sukurti mokymosi aplinką namuose: atskiras stalas, jokių žaislų aplinkui, išjungta televizija. Taip vaikas geriau susikaups. Vyresniems vaikams dėmesio problema – per didelis ekranų naudojimas.

Kai visa diena praleidžiama prie kompiuterio (pamokos mokykloje, tada būreliai, tada laisvalaikis), ne kiekvienas paauglys pajėgs likti įsitraukęs. Galbūt verta derinti: po mokyklos pamokų leisti pailsėti lauke ir tik tuomet jungtis į online būrelį. Taip pat būtina stebėti, ar vaikas nepradeda „dinginėti“ iš pamokų virtualiai – jei matote, kad neatlieka užduočių, nesidžiaugia veikla, pasikalbėkite apie priežastis. Galbūt jam trūksta gyvesnio kontakto ar tiesiog būrelis neįdomus – tuomet geriau pakeisti veiklą, nei kankintis.

Bendravimas su mokytoju nuotoliniu formatu turi savų ypatumų. Viena vertus, kai kurie vaikai jaučiasi drąsiau klausdami per pokalbį raštu ar kalbėdami per mikrofoną nei gyvai akis į akį. Kitiems – atvirkščiai, ekranas sukuria barjerą ir jie drovisi, nes nemato mokytojo reakcijos pilnai. Tėvai gali padėti čia palaikydami gerą ryšį su mokytoju: nuotolinio būrelio vadovą lengviau pasiekti el. paštu, platformos žinute ar trumpu virtualiu susitikimu po pamokos. Jei pastebite, kad vaikui nesiseka ar trūksta motyvacijos, pasikalbėkite su mokytoju – gal jis duos papildomų patarimų, paskatins vaiką per pamoką. Nuotoliniai būreliai suteikia netgi daugiau skaidrumo tėvams: galima kartais paklausyti pamokos eigos, stebėti, kaip mokytojas bendrauja.

Tai padeda jaustis ramiems dėl ugdymo kokybės. Visgi, jokios technologijos neatstos tikro nuoširdaus tarpusavio ryšio. Geriausi mokytojai stengiasi kurti jaukią atmosferą ir per nuotolį – skiria laiko neformaliam pasikalbėjimui, pasidomėjimui vaiko savijauta, naudoja žaidybinius elementus, kad vaikai jaustųsi komandos dalimi net per ekraną. Toks dėmesys duoda rezultatų: vaikai labiau įsitraukia ir laukia pamokų, o tėvai pastebi augantį pasitikėjimą mokytoju.

Nuotolinės pamokos vaikams suteikia galimybę prisijungti prie mokymosi iš įvairių vietų pasaulyje, pasinaudojant profesionalių mokytojų dėstomu turiniu internetu.

Tėvų patirtis nuotoliniuose būreliuose taip pat savita. Iš vienos pusės, tėvams palengvėja logistika – nebereikia būti vairuotoju, laukti prie užsiėmimų durų po darbo. Kaip minėjome, tai didžiulis laiko taupymas. Iš kitos pusės, ypač su mažesniais vaikais, tėvams tenka tapti „mokymosi pagalbininkais“: padėti prisijungti prie Zoom, paruošti priemones, kartais ir prižiūrėti, kad vaikas atliktų užduotis. Tad svarbu realistiškai įvertinti, kiek turite laiko ir kantrybės įsitraukti. Vyresniems vaikams (paaugliams) nuotoliniai kursai suteikia didesnę autonomiją – tėvams belieka pasidomėti rezultatais. Dar vienas aspektas – ekranų balansas. Tėvai dažnai nerimauja dėl per ilgo vaikų sėdėjimo prie kompiuterio. Čia gelbsti aiškios taisyklės: pvz., po nuotolinės pamokos būrelio padaryti pertrauką be ekrano, paskatinti fiziškai pajudėti. Taip išlaikysite sveiką balansą tarp virtualios ir realios veiklos.

Kaip išnaudoti nuotolinių būrelių galimybes regionuose

Gyvenantiems atokiau nuo didmiesčių ar užsienyje, kur nėra gausaus būrelių pasirinkimo, nuotoliniai būreliai – tikra dovana. Svarbiausia – pasinaudoti jų teikiamu prieinamumu protingai. Štai keli patarimai, į ką atkreipti dėmesį renkantis online veiklas vaikams regionuose:

  • Įvardinkite vaiko pomėgius ir talentus: Kaip minėta, leiskite vaikui rinktis pagal tai, kas jam iš tiesų įdomu. Jei jūsų miestelyje nėra robotikos būrelio, o vaikas dievina konstruktorius – suraskite jam nuotolinius robotikos kursus. Jei domisi japonų kalba ar piešimu skaitmeniniu būdu – internete tikrai rasite tokių pamokų. Nuotolis leidžia atrakinti net nišinius pomėgius, todėl pasinaudokite tuo, kad vaikas galėtų mokytis to, kas uždega jo smalsumą.
  • Įvertinkite amžių ir brandą: Mažesni vaikai greičiausiai neturės kantrybės valandos trukmės teorinei paskaitai. Paieškokite nuotolinių būrelių, pritaikytų jų amžiaus grupei – kad būtų trumpesni užsiėmimai, daug veiklos, judesio, dainelių ar pan. Vyresniems vaikams tiks ir rimtesni kursai. Pasidomėkite, kokio amžiaus vaikams skirta programa, ar mokytojas turi patirties su to amžiaus grupe.
  • Balansuokite mokymąsi ir pramogą: Geriausia, kai nuotolinis būrelis ir lavina, ir teikia džiaugsmo. Pavyzdžiui, jei paauglys nemėgsta matematikos mokykloje, galbūt jam patiks linksmas programavimo žaidimų kūrimo kursas, kur matematiniai konceptai pritaikomi praktiškai. Arba vietoj formalaus istorijos būrelio gal pasiūlykite interaktyvų virtualų muziejų turą su gidu. Online pamokos neturėtų būti vien papildoma nuotolinė „mokykla“ – jos turi įtraukti, leisti vaikui atsipalaiduoti ir mėgautis mokymusi.
  • Ieškokite unikalių galimybių: Gyvenant regione, nuotolis suteikia šansą gauti tai, ko vietoje nėra. Tad rinkdamiesi, prioritetą teikite tiems būreliams, kurių offline variantų neturite netoliese. Gal jūsų mieste veikia puikus dailės būrelis? Tuomet dailės online gal ir nereikia – geriau vežkite vaiką į tą gyvą būrelį. Tačiau jei nėra, tarkime, dramos studijos anglų kalba – drąsiai rinkitės virtualų dramos klubą su užsieniečiais. Nuotoliniai kursai puikiai papildo regionų ribotą pasiūlą, atverdami vaikams „langą į pasaulį“.
  • Tikrinkite kokybę ir atsiliepimus: Pasirinkus online būrelį, verta pasidomėti, kas jį organizuoja. Paieškokite atsiliepimų, paklauskite kitų tėvų rekomendacijų. Gerai, jei platforma suteikia bandomąją pamoką – išbandykite prieš įsipareigodami. Taip pat įsitikinkite, kad techniniai dalykai aiškūs: kokią programą naudoti, ar reikės papildomų priemonių. Patikimi organizatoriai paprastai suteikia visą informaciją ir palaikymą. Juk nenorite, kad vaikas nusiviltų dėl netinkamai paruoštos programos ar nekompetentingo mokytojo. Laimei, internete lengva rasti tarptautinių platformų su puikiais pedagogais – svarbu atsirinkti atsakingai.

Galiausiai, nepamirškite su vaiku aptarti jo paties įspūdžių. Nuotoliniai būreliai suteikia vaikams naują patirtį – vieniems ji labai patinka, kiti pasiilgsta gyvo šurmulio. Kalbėkitės apie tai, kas patinka virtualioje veikloje, o ko galbūt trūksta. Galite kartu sugalvoti būdų tą trūkumą kompensuoti (pvz., jei trūksta gyvo bendravimo – susitarti su kitais tėvais ir kartais suorganizuoti vaikų susitikimą gyvai). Svarbiausia, kad vaikas jaustųsi gerai ir augtų: tiek įgūdžiais, tiek pasitikėjimu savimi. Jei domitės, ar vertėtų vaikui lankyti kelis būrelius vienu metu, ar fokusuotis tik į vieną, apsilankykite mūsų naujausiame straipsnyje.

Ar nuotoliniai būreliai atstos gyvus susitikimus?

Į šį klausimą vieno atsakymo nėra. Virtualūs būreliai turi akivaizdžių privalumų – jie prieinamesni, lankstesni, taupo laiką, leidžia mokytis pas geriausius mokytojus. Praktika rodo, kad online būdai gali sėkmingai ugdyti vaikus, ypač jei šie jau motyvuoti ir turi gerą palaikymą namuose. Tačiau gyvo kontaktavimo vertė išlieka didžiulė: emocinis ryšys, socialiniai įgūdžiai, praktinė patirtis – tai dalykai, kurių pilnai per atstumą neatkartosi. Daugelis ekspertų sutinka, jog geriausia – derinti abu būdus. Pavyzdžiui, jei gyvenate regione, galite leisti vaikui online būdu mokytis to, ko lokaliai nėra (pvz., japonų kalbos), bet kartu lankyti ir gyvą būrelį vietoje (pvz., sporto treniruotes) dėl socialinio balanso. Arba rinkitės hibridinį variantą: dalį susitikimų organizatorius gali daryti gyvai (savaitgalio stovyklos ar pan.), o tęstines pamokas – nuotoliniu būdu.

Nuotoliniai būreliai – puikus šiuolaikinio pasaulio išradimas, suteikiantis vaikams galimybių mokytis ir tobulėti neišeinant iš namų. Jie tikrai gali atstoti tradicinius būrelius daugelyje sričių, jei yra kokybiškai parengti. Svarbu nepamiršti žmogaus prigimties – vaikai vis vien nori bendrauti, linksmintis kartu. Tad tėvų užduotis – stebėti, kad vaiko laisvalaikis būtų subalansuotas: online pamokos praturtina žiniomis, o gyvi susitikimai suteikia emocinį ryšį. Kai šie du dalykai dera, vaikas gauna viską, ko jam reikia. Taigi, pasitelkę nuotolines galimybes ir nepamiršdami gyvo pasaulio, galime padėti vaikams augti visapusiškai. Sėkmės renkantis jūsų mažajam smalsuoliui tinkamiausią būrelį!

Autorius

Marija Dambrauskaitė
Marija Dambrauskaitė